V predchádzajúcom článku boli rozoberané výhody mobilnej aplikácie na mieru vo svojom podnikaní. Ako si používateľa nie len získať, ale aj udržať? Znie to možno prekvapujúco, avšak až 90 % nových používateľov mobilných aplikácií sa do 30 dní rozhodne, že ich odinštaluje. Ak investujete do vývoja vlastnej mobilnej aplikácie peniaze tak určite očakávate, že sa vám niekoľkonásobne vrátia. Aké sú teda dôvody na odinštalovanie aplikácie a čomu sa pri jej vývoji treba radšej vyhýbať?

Komplikovaná registrácia

Už od samotného začiatku musíte myslieť na to, že používatelia majú radi jednoduchosť. Ak je priebeh registrácie vo vašej aplikácii zložitý a zdĺhavý, existuje vyššia šanca, že ju používateľ ihneď odinštaluje. Aké chyby robia vývojári nie tak úspešných mobilných aplikácií?

  • nie je možné registrovať sa pomocou existujúceho účtu na sociálnej sieti
  • aplikácia vyžaduje príliš veľa informácií
  • chýbajú lokalizačné služby (GPS)

Robí aplikácia to, čo sľubuje?

Je logické, že ak chce užívateľ pracovať s nejakou aplikáciou, nebude používať takú, ktorá mu nevyhovuje alebo dokonca nefunguje. V prípade, že vaša aplikácia nedokáže poskytnúť služby, kvôli ktorým si ju užívateľ pôvodne stiahol, je nepoužiteľná a teda automaticky odinštalovaná. Uistite sa, že všetky sľubované funkcionality vašej aplikácie sú prítomné a bežia ako majú.

Príliš veľa push-notifikácií

Push-notifikácie fungujú tak, že upozornia užívateľa o nejakej dôležitej udalosti aj v čase, keď práve danú aplikáciu aktívne nepoužíva. Musia byť však používané v tej najefektívnejšej možnej miere a s citom, keďže ich príliš veľký počet môže za krátky čas používateľa otráviť až na toľko, že vašu aplikáciu odinštaluje.

Nepríjemné užívateľské prostredie

Netreba zabúdať ani na aspekty užívateľského prostredia, lebo aj tam sa dá zopár vecí pokaziť, napríklad:

  • priveľa zbytočného textu
  • “preplácaný” dizajn
  • používanie obrázkov nízkej kvality
  • neintuitívny layout
  • dlhý čas načítania stránky kvôli veľkému množstvu funkcií

Ochrana osobných údajov

V dnešnej dobe sa dbá na ochranu osobných údajov oveľa viac ako v minulosti a treba na to myslieť aj pri vývoji vašej mobilnej aplikácie. Je nevhodné vyžadovať osobné informácie používateľa, ktoré nijak nesúvisia v vašou aplikáciou. Vhodným krokom je preto ich množstvo limitovať na nevyhnutné minimum a riadiť sa legislatívou GDPR (General Data Protection Regulation).

Chyby a pravidelné aktualizácie

Mimoriadne dôležitou súčasťou úspešnej mobilnej aplikácie je jej kontrola – či nemrzne alebo nepadá. Okrem takejto údržby, ktorú z času na čas potrebuje každá aplikácia je dobré mať na pamäti aj pravidelné aktualizovanie aplikácie, preto sledujte recenzie a ohlasy vašich užívateľov a stále sa snažte ju zlepšovať i po tejto stránke. Navyše ak užívatelia vidia, že sú ich postrehy riešené, nemajú dôvod vašu aplikáciu odinštalovať.

Vo freevision sme si týchto chýb vedomí a dbáme na to, aby boli pri tvorbe mobilnej aplikácie všetky „muchy“ vychytané. Staráme sa taktiež o to, aby vytvorenie aplikácie prebiehalo podľa vašich potrieb a následné testovanie softvéru odhalilo všetky medzery, ako na Android, tak aj na iOS